close

總笑長今天榮幸受邀參加碧湖愛笑俱樂部的「滿百天」慶祝「酒」會,太棒了!




 


中和愛笑俱樂部的章笑長劉笑長也「透早」來參加,還帶著很多橘子來,笑長之間的情誼,讓我也感動,哈哈哈!



總笑長碰巧看到這篇文章,PO在這兒,大家一起分享,因為我們不要像這位作者85歲時再來感嘆「如果我的生命從新來過」,我們現在就可以放心大膽去做,至少去參加愛笑俱樂部,哈哈哈!



 


〈如果我的生命從新來過〉


IF I HAD MY LIFE TO LIVE OVER


肯塔基州路易斯維爾市的一位85歲老婦人娜黛茵‧絲泰爾﹙Nadine Stair﹚,在一篇名為〈如果我的生命從新來過〉﹙If I had my life to live over﹚之中寫道:

我下一輩子要多犯些錯。我要無拘無束。我要不拘小節。我要比這一生更傻乎乎地過。我要對事情少認真些。我要更順其自然。我要多爬些山,多在些河流游泳。我要多吃點冰淇淋,少吃豆。我說不定會實際上遇到更多麻煩,但是我心中的煩惱會更少。

你瞧,我就是那種一小時一小時,週而復始聰明理性過日子的人。我有過自己的美好時光,噢,如果我能從頭再活一次,我會擁有更多美好時光。事實上,我要儘量不去擁有什麼東西,只是一個個的片刻時光,不是那種一天跟一天過的那麼多年時光。我曾經也是那種不帶體溫計、不帶熱水瓶,甚至不帶降落傘就那兒也不敢去的人。如果我從新再去旅行的話,我要更輕便的出門,跟以往不一樣。

如果我的生命從頭再來過一遍的話,我要在春天一到就赤腳徜徉,直到秋天終了。我要跳更多舞,我要多騎幾遍旋轉木馬遊戲,也要多採些菊花。」


(語出Ram Dass所著Journey of Awakening一書,1978年紐約出版)


 


I'd dare to make more mistakes next time.


  I'd relax, I would limber up.


I would be sillier than I have been this trip.


  I would take fewer things seriously.


    I would take more chances.


              


I would climb more mountains and swim more rivers.


  I would eat more ice cream and less beans.


  I would perhaps have more actual troubles,


    but I'd have fewer imaginary ones.


              


You see, I'm one of those people who live


  sensibly and sanely hour after hour,


    day after day.


                      


Oh, I've had my moments,


  And if I had it to do over again,


    I'd have more of them.


  In fact, I'd try to have nothing else.


    Just moments, one after another,


  instead of living so many years ahead of each day.


       


I've been one of those people who never goes anywhere


  without a thermometer, a hot water bottle, a raincoat


    and a parachute.


If I had to do it again, I would travel lighter than I have.


 


If I had my life to live over,


  I would start barefoot earlier in the spring


      and stay that way later in the fall.


  I would go to more dances.


  I would ride more merry-go-rounds.


  I would pick more daisies.


                       Nadine Stair,         85 years old.


何必等到85歲呢?我們現在就可以享受更多的歡笑和無拘無束,更多的不拘小節, 有時候可以不要那麼理性,「我要比這一生更傻乎乎地過」..  哈哈哈!只要我們敢加入愛笑俱樂部來啟笑!


Why should we wait for being silly when we are 85 years old? We can do it right now in our laughter club.



 


兩位新笑長也正式產生了:馬笑長和項笑長



 


坐輪椅的老伯伯現身說法:自從跟著做愛笑運動後,肚子感覺更舒服了。



 



 


 

arrow
arrow
    全站熱搜

    hohohaha888 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()